Dia: Dissabte 22 de Juny
Hora: 19h
Hora: 19h
Punt de trobada: Sala Muncunill
Organitza: Ajuntament de Terrassa-Cultura-Arts Visuals
Activitat gratuïta
Confirmeu la vostra assistència a: apropartjcr@gmail.com
SALA MUNCUNILL
A través del mirall, Joan Fontcuberta
a cura de Joan Fontcuberta i Ramon Paramon
Del 11 de Maig al 23 de Juny del 2013.
A través del mirall, Joan Fontcuberta
a cura de Joan Fontcuberta i Ramon Paramon
Del 11 de Maig al 23 de Juny del 2013.
L’exposició indaga com la ubiqüitat dels aparells fotogràfics multiplica
exponencialment les situacions que són registrades fotogràficament i la
quantitat d’imatges efectuades. La fotografia, doncs, es desritualitza,
ja no es reserva per als moments solemnes. Al contrari: la
disponibilitat, la facilitat i l’oportunitat de fotografiar-ho tot
empeny la foto digital a infiltrar-se en el temps i en l’esdeveniment
d’allò quotidià als espais més privats.
ESPAIDOS
(Sala Muncunill)
(Sala Muncunill)
Terrassa Comissariat 2013
FINANCIAL CRIMES. Poètiques en l'era del colonialisme financer
L'exposició FINANCIAL CRIMES. Poètiques en l'era del colonialisme financer, comissariada per Iván Mejía, forma part del projecte
guanyador de la quarta convocatòria pública Terrassa Comissariat, que pren forma en la programació de l’EspaiDos durant el 2013.
El
cicle d'exposicions vinculades a aquest comissariat presentarà
projectes al voltant de la idea de com la crisi financera internacional
s'accentua per esdevenir una mena de neocolonialisme financer. FINANCIAL CRIMES. Poètiques en l'era del colonialisme financer proposa elaborar, des de diverses coordenades, una cartografia d'aquest neocolonialisme.
Adrian Melis
(La Habana, Cuba, 1985)
- Plan de producción de sueños
Del 8 de juny al 14 de juliol del 2013
Ni tan sols una economia socialista com la cubana ha pogut quedar al
marge de l’impacte de la crisi internacional. En aquesta regió, el cost
s’agreuja per l’acumulació de xocs externs (que han derivat en un
desequilibri canviari) i per l’excessiva dependència de l’Estat, que fa
de l’equilibri de la balança de pagaments la restricció més important
per al creixement econòmic. En aquest context, Adrian Melis analitza un
fenomen molt habitual a les empreses estatals cubanes: el fet de
quedar-se adormit durant l’horari laboral. L’artista ha convertit aquest
estat d’inactivitat laboral –la becaina– en una producció diferent, en
un espai de producció activa, en una mercaderia per al mercat de l’art
que no està al marge del capitalisme, sinó que en forma part de
l’estructura.
Trobareu més informació a: Adrian Melis
Javier Gascón
(Terrassa, 1972)
Javier Gascón
(Terrassa, 1972)
- Manos arriba. Esto es un contrato.
Del 2 de febrer del 2013 al 19 de gener del 2014
Documental realitzat pel Terrassenc Javier Gascón en
el qual es recullen els abusos que ha comés la banca espanyola durant
l'última dècada. El documental analitza els efectes desastrosos que han
tingut per a milers de famílies i empreses en l'Estat espanyol
l'adquisició de productes financers com per exemple els swap i els preferents.
Aquest documental també exposa com la venda d'aquests productes
financers d'alt risc han estat comercialitzats amb el consentiment dels
organismes reguladors i la connivència o incompetència política.
CASA SOLER I PALET
llar agri-dolça llar
Irene Pérez Gil
Irene Pérez Gil
Del 8 de juny al 24 de juny del 2013
Llar agri-dolça llar és un
conjunt d’obres que proposen una reflexió sobre el significat de les
arrels personals i socials que ens connecten amb el nostre entorn físic,
geogràfic i cultural. L’habitatge, la casa, la llar, és el punt de
partida des d’on s’exploren d’una manera poètica i crítica les idees de
partença i retorn, pèrdua i record, passat i futur. Es tracta en primer
lloc d’una exploració intramurs, en què l’artista fa obres a partir
d’una introspecció en l’espai personal de l’habitatge propi que pren la
forma d’un grup d'obres tèxtils. En segon lloc, l’artista crea per
mitjà d’un examen del paisatge extramurs, una instal·lació i un assaig
videogràfic que exploren les llars dels altres i la ciutat com a
extensió de la llar pròpia.
Trobareu més informació a: Irene Pérez
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada